CZY POSIADAJĄ PAŃSTWO W OFERCIE MEBLE WYPOCZYNKOWE WYPOSAŻONE W FUNKCJĘ SPANIA?

W chwili obecnej funkcję spania posiada narożnik SENS oraz sofa CLARA. Dla naszych Klientów przygotowaliśmy wiele modułów sof i narożników o zróżnicowanych wielkościach, które można modyfikować według konkretnych potrzeb.

CZY ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ MODYFIKACJI MEBLI?

Ideą FUFUSOFA jest wykonywanie mebli pod indywidualne zamówienie.  Oferujemy Państwu możliwość wyboru dowolnej tkaniny oraz ich kolorystyki. Niezależnie od modelu kanapy mogą Państwo wybrać do niej dowolne obicie o najbardziej odpowiadających Państwu parametrach użytkowych i cechach wizualnych. Poza obiciami nasi Klienci mają również możliwość wybory koloru nóżek.

CZY MOŻNA OBEJRZEĆ SOFY GDZIEŚ NA ŻYWO?

Meble tapicerowane FUFUSOFA sprzedajemy wyłącznie przez internet. Nie posiadamy własnego salonu wystawowego.

NA CZYM POLEGA RÓŻNICA MIĘDZY 30 a 100 TYS. CYKLI MARTINDALE’A?

W zależności od rodzaju materiału tapicerskiego (np. plecionka, szenil, flok itp.) przyjmuje się inną skalę ilości cykli (suwów). W przypadku plecionek kategoria A to powyżej 35 tys. cykli, a w przypadku floków 45 tys. cykli (suwów).
Ponadto, minimum wymagane do normalnego użytkowania tkaniny w codziennym życiu to 25 tys. cykli, co oznacza, że wszelkie wyniki, powyżej tej granicy, zapewniają wysoką wytrzymałość na tarcie.

CZY TKANINY NIE WCHŁANIAJĄCE PŁYNÓW TO TO SAMO CO TKANINY ŁATWOCZYSZCZĄCE?

Tkaniny nie wchłaniające płynów nie są tkaninami łatwoczyszczącymi. Tkaniny, które nie wchłaniają płynów, oznaczone znakiem Water Repellent, pokryte są specjalnym teflonem, który w przypadku rozlanej cieczy, gromadzi jej krople na powierzchni tkaniny (np. Milton, Aruba, Aspen). Natomiast tkaniny łatwoczyszczące Magic Home posiadają zaawansowany system ochrony, dzięki któremu wszelkie plamy łatwo poddają się procesowi czyszczenia (np. Astoria, Porto, Orion, Cameleon, Mont Blanc, Penta).

CO TO ZNACZY PILLING 4/5?

Pilling, inaczej mechacenie, jest to tworzenie się na powierzchni tkaniny włóknistych kulek– znanych jako supełki. Stopień podatności na pilling określa się wg normy PN-EN ISO 12945-2 w skali 1-5, gdzie 5 oznacza maksymalną odporność na pilling tj. brak występowania zmian, a skala 4 oznacza powierzchnię lekko zmechaconą i częściowo uformowany pilling.
W przypadku interpretacji wyniku pillingu warto zapoznać się z rodzajami pillingu (wyróżnia się pilling obcy i wynikający z właściwości tkaniny), ponieważ występujący najczęściej pilling obcy nie jest defektem tkaniny, a niewłaściwym postępowaniem użytkowników.
Z rodzajami pillingu można zapoznać się w I części – teoretycznej „Niezbędnika Super Sprzedawcy”, który znajduje się w zakładce Strefa Salonów Meblowych na stronie www.fargotex.pl

JAKIE CZYNNIKI WZIĄĆ POD UWAGĘ DOBIERAJĄC TKANINĘ NA OBICIE?

Wybór odpowiedniej tkaniny obiciowej jest jednym z najważniejszych czynników podczas zakupu mebla tapicerowanego. Ma ona bowiem istotny wpływ zarówno na użyteczność mebla, jak i jego estetykę. Przy wyborze tkaniny warto wziąć pod uwagę: kolor, strukturę, odporność na ścieranie i pilling, a także (w przypadku rodzin z dziećmi) użyteczność – czy jest to tkanina łatwoczyszcząca bądź niewchłaniająca płynów.
UWAGA: Kryterium doboru tkaniny uzależnione jest od jego użytkownika. Inne cechy wezmą pod uwagę osoby użytkujące nabywany mebel sporadycznie, a inne rodzice, obawiający się zabrudzeń powstałych na skutek szalonych zabaw swoich dzieci. Dlatego stojąc przed wyborem rodzaju materiału obiciowego warto zwrócić uwagę na właściwości użytkowe danej tkaniny (wyjaśnienie parametrów technicznych znajduje się w „Niezbędniku Super Sprzedawcy” cz. I teoretyczna, zamieszczonym w zakładce Strefa Salonów Meblowych na www.fargotex.pl).

JAK CZĘSTO CZYŚCIĆ KANAPĘ?

Tkaniny obiciowe należy regularnie czyścić i pielęgnować według instrukcji (które są dołączone do pobrania do każdej kolekcji na stronie www.fargotex.pl), uwzględniając rodzaj tkaniny (szenil, plecionka, dzianina, flok, ekoskóra).
Regularne czyszczenie i konserwacja tkanin obiciowych zapobiega powstawaniu zabrudzeń oraz znacznie przedłuża ich żywotność. Wszystkie produkty przeznaczone do czyszczenia
i konserwacji tkanin obiciowych należy najpierw sprawdzić na niewidocznym miejscu.

JAKI JEST CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA?

Średni czas realizacji zamówienia wynosi ok. 4 tyg. jednak docelowo uzależniony wielkości zamówienia – tego czy mamy do czynienia z pojedynczym wypoczynkiem czy też większym zestawem, a także rodzaju wybranego materiału obiciowego, gdyż niektóre z tkanin wymagają dłuższego okresu oczekiwania na ich sprowadzenie. Oznacza to, że termin realizacji zamówienia jest kwestią indywidualną – zachęcamy do przedstawienia nam swoich oczekiwań, a postaramy się przedstawić Państwu przybliżony czas ich realizacji.

JAKICH MATERIAŁÓW UŻYWAJĄ PAŃSTWO DO PRODUKCJI SWOICH SOF?

Głównym konceptem FUFUSOFA było tworzenie sof wyłącznie z wysokiej jakości materiałów tapicerskich. Używamy tkanin o różnych parametrach wytrzymałościowych, łatwo czyszczących oraz hydrofobowych. Korzystamy wyłącznie z wysokiej jakości pianek wysokoelastycznych oraz solidnych sprężyn falistych.

CZY MAJA PAŃSTWO TKANINY WYTRZYMAŁE NA KOCIE PAZURY?

Nie istnieją badania, które weryfikowałyby odporność materiałów na zadrapania kotów. Właścicielom czworonogów, przy wyborze mebla tapicerowanego, zaleca się wybór tkanin charakteryzujących się dużą wytrzymałością i odpornością na ścieranie. Miłośnikom zwierząt szczególnie polecamy różnego rodzaju floki, np. Penta (230 000 cykli Martindale’a).

CZY MAJĄ PAŃSTWO W SWOJEJ OFERCIE TKANINY PLAMOODPORNE?

Na rynku nie ma tkanin niebrudzących i plamoodpornych. Nie istnieją tkaniny, które nie ulegają zabrudzeniom. Są natomiast tkaniny, które dzięki specjalnej apreturze łatwo poddają się procesowi czyszczenia, a więc z których bez problemu i szybko można usunąć powstałe plamy i zabrudzenia. Takimi materiałami są wszystkie tkaniny z linii Magic Home Collection. Wystarczą trzy proste kroki czyszczenia, które ograniczają się do zastosowania wody
i ręcznika papierowego, ewentualnie szarego mydła i bawełnianej szmatki, by materiał powrócił do swojej pierwotnej czystości.

W JAKI SPOSÓB WYCZYŚCIĆ TKANINĘ?

Tkaniny należy regularnie czyścić według instrukcji (które są dołączone do pobrania do każdej kolekcji na stronie www.fargotex.pl).
Tkaninę należy odkurzać przy pomocy odkurzacza lub ręcznie przy użyciu miękkiej szmatki. Płyny należy wycierać z powierzchni tkaniny za pomocą dobrze absorbującego materiału bez wywierania nacisku. Pozostały płyn wycierać czystym i suchym materiałem (bawełnianą szmatką, papierowym ręcznikiem, itp.) wywierając lekki nacisk. Suche zabrudzenia (błoto, popiół, pył, kosmetyki, itp.) należy odkurzyć z tkaniny przed wniknięciem substancji do wnętrza tkaniny. W przypadku innych plam należy namoczyć bawełnianą szmatkę i namydlić mydłem. Następnie należy wycierać plamy z lekkim naciskiem tak, aby nie roznieść plamy. Ruchy powinny być delikatne i okrężne. Do czyszczenia produktu należy używać mydła hipoalergicznego (np. szare mydło). Nie zaleca się stosowania płynu do naczyń, mydła w płynie, rozpuszczalników o odczynie zasadowym i na bazie ropy naftowej oraz detergentów stosowanych w gospodarstwie domowym, tj. wybielacze itp.

CZY CZĘSTE CZYSZCZENIE POWODUJE UTRATĘ WŁAŚCIWOŚCI ŁATWEGO CZYSZCZENIA?

Przy odpowiednim użytkowaniu funkcje łatwego czyszczenia są aktywne do 10 cykli prania/czyszczenia – co oznacza, że właściwości łatwego czyszczenia, przy odpowiednim użytkowaniu – mogą być aktywne przez kilka lat, a więc pełen okres użytkowania mebla.

CZY POSIADACIE W SWOJEJ OFERCIE TKANINY BEZPIECZNE DLA ALERGIKÓW?

Wszystkie produkty Grupy Fargotex posiadają certyfikat Oeko-tex Standard 100 lub deklarację REACH. Oznacza to, że nasze tkaniny spełniają wszelkie wymogi humanoekologiczne, a więc nie zawierają niebezpiecznych substancji chemicznych, szkodliwych dla zdrowia i środowiska człowieka, które mogą przyczynić się do wystąpienia reakcji alergicznych.

CZY MOŻNA PRZYKRYWAĆ KANAPY NARZUTAMI LUB KOCAMI?

Chcąc przykryć mebel tapicerowany wszelkimi narzutami, kocami, prześcieradłami itp. należy zwrócić uwagę czy tkanina nie ma żadnego włosia (powierzchnie powinny być gładkie), ponieważ w przypadku niegładkich tkanin może powstać pilling obcy, będący efektem łączenia się włókien tkaniny meblowej z włóknami narzuty. Tym samym mogą powstać ciężkie do usunięcia włókniste „kulki” (ze sposobem usuwania pillingu obcego można zapoznać się w „Niezbędniku Super Sprzedawcy” w I cz. teoretycznej na www.fargotex.pl).

ZASADY UŻYTKOWANlA MEBLI

GWARANCJA

Powierzenie montażu mebli doświadczonym fachowcom pozwala uniknąć wielu przykrych niespodzianek jakie maga towarzyszyć próbom montażu wykonywanym samodzielnie lub przez niedoświadczonych instalatorów. Prawidłowy montaż zależy w dużej mierze od znajomości technologii wykonania mebli oraz konkretnych rozwiązań technicznych! Dokonywanie samodzielnych przeróbek czy modyfikacji może prowadzić do trwałych uszkodzeń mebli, które nie są w takim przypadku objęte gwarancją.

 ZASADY UŻYTKOWANIA MEBLI TAPICEROWANYCH

  1.  Meble tapicerowane powinny być użytkowane zgodnie z ich przeznaczeniem.
  2. Przy rozpakowaniu nie należy używać ostrych narzędzi, gdyż może to spowodować uszkodzenie obicia mebla.
  3. W wyniku transportu po rozpakowaniu mogą wystąpić nieregularne fałdy i zagniecenia obicia. Cofnięcie efektu następuje w kilka dni po rozpakowaniu. Przyśpieszenie procesu kształtowania można uzyskać poprzez ręczne uformowanie poduch.
  4. Podczas przenoszenia mebla nie należy trzymać za obicie lub jego luźne elementy (poduchy), gdyż może to spowodować nieodwracalne odkształcenia.
  5. Mebli tapicerowanych nie należy stawiać w niewielkiej odległości od czynnych źródeł ciepła takich jak grzejniki, kuchenki, piece,
  6. Meble należy chronić przed szkodliwym wpływem warunków atmosferycznych. Nie należy przekraczać 70% wilgotności powietrza.
  7.  W przypadku elementów funkcyjnych wymagane jest równe ustawienie (wypoziomowanie) mebli.

PLAMY I ICH USUWANIE

Plamy są zabrudzeniami, które poprzez użytkowanie lub wpływ otoczenia, dostały się na pewna mniej lub bardziej ograniczoną powierzchnię materiału tekstylnego.

Rodzaj i skład plam bywa bardzo różny. Występujące plamy rzadko składają się z jednorodnej substancji. Najczęściej chodzi o mieszaninę różnych składowych, które muszą zostać usunięte przez odpowiednie środki odplamiające. Dlatego bardzo często do usunięcia jednej plamy musi często zostać zastosowanych wiele różnych odplamiaczy jeden po drugim. Ważne jest wiec, aby przystępując do usuwania plam z tkaniny ustalić uprzednio rodzaj substancji z jakiej powstała plama oraz z jakiego surowca jest wykonany
materiał. Pozwoli to zastosować takie środki, które usuną plamę , a nie zniszczą tkaniny.

Kilka rad pozwalających łatwo i skutecznie usunąć plamy z tkanin:

  1.  Spróbuj usunąć plamy od razu gdy się pojawią
  2. Użyj chłonącej ściereczki, wycierając plamę kolistymi ruchami w kierunku od zewnątrz do środka. Nie wcieraj.
  3. W wypadku plam tłustych lub mokrych użyj najpierw bibuły, a następnie czystej, wilgotnej i delikatnej gąbki by szybko wchłonąć plamę. Następnie czyścić letnią wodą i neutralnym środkiem do prania ręcznego, wypłukując mydło czystą wodą. Wytrzyj ściereczką i pozostaw do osuszenia w temperaturze pokojowej.
  4.  W wypadku zaschniętych plam usuń tępym narzędziem np. łyżką nadmiar substancji brudzącej, a następnie postępuj zgodnie ze
    wskazówkami zawartymi w punkcie 3.
  5.  Nie rozciągaj i nie szarp tkaniny.
  6. Używając rozpuszczalnika nie nakładaj go bezpośrednio na plamę, użyj czystej ściereczki lub nałóż początkowo na część sofy.
  7. Używając odplamiacza usuń wszelkie pozostałości czystą ściereczką i miękką szczotką, zawsze szczotkując z włosem.
  8. Nigdy nie siadaj na tapicerowanym meblu dopóki pokrycie nie jest zupełnie suche,
  9. Po wysuszeniu wyczyść mebel na najniższej mocy odkurzacza przy użyciu końcówki do czyszczenia mebli.

REKLAMACJA I PROCEDURA REKLAMACYJNA

  1. Sprzedawca jest zobowiązany do dostarczenia Towaru wolnego od wad i odpowiada za wady Towaru.
  2. Wada fizyczna polega na niezgodności sprzedanego Towaru z Umową sprzedaży.
  3. Reklamację, z tytułu rękojmi za wady (niezgodności Towarów z Umową Sprzedaży) można składać pisemnie lub pocztą e-mail na adres Sprzedawcy.
  4. W celu przyśpieszenia rozpoznania reklamacji, prosimy o podanie w treści zgłoszenia reklamacyjnego: zgłaszanego roszczenia, krótkiego opisu przyczyn uzasadniających reklamację oraz danych kontaktowych Zamawiającego. Prosimy o załączenie w miarę możliwości do reklamacji dowodu zakupu Towaru (faktura). W przypadku, gdy zgłoszenie reklamacyjne nie zawiera informacji niezbędnych do rozpatrzenia reklamacji, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem w celu ich uzyskania.
  5. Jeżeli sprzedany Towar ma wadę, Klient może: złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że Sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla Klienta wymieni wadliwy Towar na wolny od wad albo wadę taką usunie. Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość Towaru z wadą pozostaje do wartości Towaru bez wady. Klient nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada Towaru jest nieistotna lub jeśli towar jest wykonywany pod indywidualne zamówienie; żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo usunięcia wady. Sprzedawca jest zobowiązany wymienić wadliwy Towar na wolny od wad albo usunąć wadę w rozsądnym czasie bez nadmiernych niedogodności dla Klienta z zastrzeżeniami i na zasadach określonych we właściwych przepisach Kodeksu cywilnego.
  6. Jeżeli Klientem jest Konsument, może zamiast zaproponowanego przez Sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany Towaru na wolny od wad albo zamiast wymiany Towaru żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie Towaru do zgodności z umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez Sprzedawcę. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość Towaru wolnego od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby Konsumenta inny sposób zaspokojenia.
  7. Klient, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, powinien dostarczyć wadliwy Towar na własny koszt, najlepiej z dopiskiem „reklamacja”.
  8. Konsument zostanie zawiadomiony w terminie 14 dni o rozpatrzeniu reklamacji i sposobie jej załatwienia.
  9. Sprzedawca odpowiada za niezgodność Towaru z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego Towaru Konsumentowi. Konsument traci uprawnienie do żądania doprowadzenia Towaru do stanu zgodnego z umową, przysługujące mu na podstawie obowiązujących przepisów, jeżeli przed upływem dwunastu miesięcy od stwierdzenia niezgodności towaru z umową nie zawiadomi o tym Sprzedawcy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie zawiadomienia przed jego upływem.
  10. Przy sprzedaży między przedsiębiorcami kupujący (Klient nie będący Konsumentem) traci uprawnienia z tytułu rękojmi, jeżeli nie zbadał Towaru w czasie i w sposób przyjęty przy rzeczach tego rodzaju i nie zawiadomił niezwłocznie Sprzedawcy o wadzie, a w przypadku gdy wada wyszła na jaw dopiero później – jeżeli nie zawiadomił Sprzedawcy niezwłocznie po jej stwierdzeniu.

Gwarancja nie obejmuje:

  1. uszkodzeń mebla spowodowanych przez jego użytkownika w następstwie niewłaściwego lub niezgodnego z instrukcją obsługi korzystania z Towaru, co dotyczy również jego instalacji i konserwacji;
  2. uszkodzeń mebla spowodowanych jego użytkowaniem w sposób niezgodny z przeznaczeniem;
  3.  uszkodzeń mebla spowodowanych niewłaściwą lub niezgodną z instrukcją obsługi instalacji, w tym instalacją dokonaną przez osoby nie posiadające niezbędnych w tym zakresie uprawnień (kwalifikacji);
  4. uszkodzeń mebla spowodowanych korzystaniem przez użytkownika z niewłaściwych materiałów eksploatacyjnych;
  5.  czynności konserwacyjnych przewidzianych w instrukcji obsługi;
  6. uszkodzeń mebla spowodowanych w następstwie dokonania jego naprawy przez inne osoby niż Punkt Serwisowy;
  7. przeróbek lub zmian konstrukcyjnych Sprzętu dokonanych przez inne osoby niż Punkt Serwisowy;
  8. uszkodzeń mebla spowodowanych przez czynniki zewnętrzne (wyładowania atmosferyczne, nieprawidłowe działanie sieci elektrycznej, wodnej, kanalizacyjnej lub energetycznej);
  9. uszkodzeń mebla powstałych w trakcie jego dostarczania przez Uprawnionego z Gwarancji Punktowi Serwisowemu w następstwie jego nieodpowiedniego zabezpieczenia;

CENY, PŁATNOŚCI, DOSTAWA TOWARU

  1.  Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i są cenami brutto tzn. zawierają podatek VAT.
  2. Ceny Towarów nie zawierają kosztów dostawy. Koszt dostawy każdej sofy wynosi 350 zł.
  3. W przypadku wysyłki poza granice Polski, koszty dostawy uzgadniane są indywidualnie, po wcześniejszym kontakcie mailowym lub telefonicznym, przy czym koszt transportu pokrywa Klient.
  4. Koszty dostawy nie obejmują wnoszenia Towaru do domu Klienta. Zakres obowiązku firmy kurierskiej ogranicza się do rozładowania przywiezionej przesyłki, bez wniesienia.
  5. Wysyłki realizowane są od poniedziałku do piątku. Czas dostawy od momentu nadania wysyłki wynosi do 2 dni roboczych.
  6. Sprzedawca nie dopuszcza odbioru osobistego Towaru.
  7. Czas realizacji zamówień wynosi do 40 dni roboczych, do niego należy doliczyć czas dostawy.
  8. Klient ma możliwość uiszczenia ceny w następujący sposób:
    a) przelewem bankowym na rachunek bankowy Usługodawcy (przedpłata);
  9. Dostawa zamówionych Towarów odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej.

ODBIÓR PRZESYŁKI

Przy odbiorze przesyłki z zamówionym Towarem, sugerujemy, aby Zamawiający sprawdził przesyłkę i wskazujemy, że w przypadku stwierdzenia:

1) uszkodzenia mechanicznego zawartości przesyłki,
2) niekompletności przesyłki,
3) niezgodności zawartości przesyłki z przedmiotem Zamówienia,

Zamawiający jest uprawniony do odmowy przyjęcia przesyłki. W takim przypadku sugerujemy zapisanie uwag lub notatki ze zdarzenia w obecności dostarczyciela oraz niezwłoczne powiadomienie FufuSofa o zaistniałej sytuacji. W każdym wypadku, w razie uszkodzeń sugerujemy sporządzenie protokołu uszkodzeń w obecności dostarczyciela przesyłki.

Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych Towaru w trakcie transportu będą rozpatrywane tylko i wyłącznie po sporządzeniu protokołu szkodowego podpisanego przez odbiorcę i dostawcę przesyłki.

Sprzedawca przypomina, że zgodnie z art. 548. § 1 Kodeksu cywilnego z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego (Klienta) korzyści i ciężary związane z rzeczą (Towarem) oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (Towaru). Za wydanie Towaru uważa się jej powierzenie przewoźnikowi.