1. Termin gwarancji wynosi 24 miesiące i liczy się od daty sprzedaży mebli Kupującemu, , będącemu konsumentem. Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową [art.22 (1) k.c.].
2. Warunkiem świadczenia usług gwarancyjnych jest przedłożenie przez Kupującego dowodu zakupu.
3. Terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej obejmuje obszar Rzeczypospolitej Polskiej.
4. Gwarant odpowiada wyłącznie za wady w sprzedanych meblach. Gwarant nie odpowiada za
uszkodzenia mienia będące ich następstwem nawet jeśli były używane zgodnie z przeznaczeniem i w
odpowiednich warunkach.
5. Kupujący zgłasza reklamacje w formie pisemnej lub mailowej na adres Gwaranta. a ocenę jej zasadności przeprowadza Gwarant.
6. Czas rozpatrzenia prawidłowo dokonanego i kompletnego zgłoszenia reklamacyjnego wynosi 14 dni roboczych, liczonych od daty rejestracji reklamacji zgłoszonej Gwarantowi.
7. O sposobie zrealizowania reklamacji decyduje Gwarant. Kupujący zostanie niezwłocznie poinformowany o przyjęciu bądź odrzuceniu reklamacji.
8. Jeżeli w procesie rozpatrywania reklamacji konieczne będzie uzyskanie dodatkowych informacji związanych z usterką bądź sposobem eksploatacji Produktu, Kupujący zobowiązany jest dostarczyć wszelkich danych, a także w razie potrzeby okazać lub udostępnić Produkt w celu weryfikacji zasadności roszczeń gwarancyjnych.
9. Bezzasadna odmowa oględzin Produktu w miejscu jego użytkowania lub warunków w jakich jest on użytkowany lub bezzasadna odmowa przedstawienia dodatkowych informacji, związanych z zaistnieniem wady, skutkuje nieuwzględnieniem roszczenia reklamacyjnego.
10. Za usługę gwarancyjną uznaje się wykonanie przez Gwaranta bezpłatnych napraw specjalistycznych mających na celu usunięcie wady mebla. Realizacja reklamacji w drodze nieodpłatnej naprawy nastąpi w terminie wskazanym przez Gwaranta.
11. Zgodnie z art.13 ust.4 ustawy z dn.27.lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej gwarancja udzielona na sprzedane meble nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza
uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
12. Jeśli charakter wady nie wymaga jej usuwania w warunkach fabrycznych, naprawę gwarancyjną
wykonuje się u Kupującego.
13. Kupujący zobowiązany jest do dołożenia należytej staranności we współdziałaniu z Gwarantem jeśli
charakter wady wymaga usunięcie jej w warunkach fabrycznych.
14. Gwarant nie ma obowiązku dostarczenia Kupującemu mebla zamiennego na czas naprawy.
15. Koszty wynikające ze zgłoszenia nieuzasadnionej reklamacji obciążają Kupującego.
16. Odpowiedzialność Gwaranta z tytułu udzielonej gwarancji obejmuje wyłącznie wady powstałe z przyczyn tkwiących w Produkcie (w szczególności: wady materiałowe, konstrukcyjne lub wykonawcze powstałe z winy Gwaranta).
17. Gwarancja biegnie od nowa tylko i wyłącznie po wymianie towaru i o ile nie została ograniczona.
18. Gwarancja obejmuje Produkty Gwaranta, które są używane zgodnie z zasadami prawidłowego użytkowania i eksploatacji.
19. Instrukcja użytkowania i eksploatacji Produktów oraz zasady konserwacji i czyszczenia zostały wyszczególnione na końcu niniejszego dokumentu.
20. Wszelkie wadliwe Produkty, których wymiany dokonano w ramach gwarancji, stają się własnością Gwaranta.
21. Jeżeli Kupujący uniemożliwi dokonanie naprawy wad usuwalnych uważa się, że zrezygnował z uprawnień wynikających z niniejszej karty gwarancyjnej.
22. W przypadku zgubienia dowodu zakupu Produktu Kupujący traci uprawnienia wynikające z gwarancji.
Charakterystyka surowców używanych do produkcji mebli tapicerowanych i wyrobów gotowych
Zastosowane w zakupionym meblu materiały wykazują wszystkie typowe cechy nadające każdemu wyrobowi jedyną w swoim rodzaju osobowość.
1. Miękkie wypełnienia mebli tapicerowanych takie jak pianki poliuretanowe, waty, formatki w trakcie użytkowania oraz z uwagi na upływający czas zmieniają swoje nietrwałe właściwości i parametry, tracąc swoją elastyczność, sprężystość, objętość, co może mieć wpływ na wygląd i obniżenie komfortu siedzisk, oparć i podłokietników.
2. Materiały obiciowe mogą wykazywać typowe cechy dla tkanin tapicerskich, takie jak: wrażliwość na dotyk i mienienie się tzn. zróżnicowanie połysku i odcienia uzależnione od kąta padania światła nawet w tej samej partii materiału np. w segmentach narożników połączonych pod kątem do siebie, mechacenie czyli mikrofibrylizacja włókien– kulkowanie się (piling), elektryzowanie się tkanin.
3. Zmarszczenia na obiciu mebli w częściach półokrągłych i przeszyciach łukowych są cechą naturalną. W tkaninach o włóknach typu plecionki wystąpią pofalowania tkaniny w miejscach półokrągłych przeszyć dwuigłowych.
4. Występujące na meblach zmarszczenia tkaniny są dopuszczalne ze względu na naturalne właściwości mebli miękkich, w których zastosowane materiały takie jak pianki i sprężyny pracują podczas użytkowania. Różnice w wykonaniu tego samego mebla przy użyciu różnych tkanin są dopuszczalne ze względu na różne właściwości tkanin.
5. „Lustra siedzisk” czyli widoczne ślady ciała, które powstają na skutek wagi, ciepłoty ciała oraz wilgotności otoczenia, w którym eksploatowany jest mebel, należy uznać za cechy charakterystyczne.
6. Zróżnicowany sposób wykorzystania poszczególnych elementów oddziałuje na twardość i optyczny wygląd zestawu w tym również przesuwanie szwów. Uwarunkowane tym trwałe rozciągnięcia, zmarszczenia, fałdy oraz przesuwanie szwów są typowym zjawiskiem.
7. W przypadku poduch siedziskowych i oparciowych z luźnym miękkim wypełnieniem powstawanie zmarszczeń, fałd i zmian, zachodzące podczas eksploatacji w wypełnieniu i komforcie siedzenia, leżenia są typowe i należy je uznać za cechy zaprojektowanego wzoru. Naturalnymi efektami użytkowania są zmarszczenia i pofalowania.
8. Ze względu na zastosowanie miękkich pianek mogą wystąpić różnice rzeczywistych kształtów i wymiarów do wymiarów katalogowych. Gwarant zastrzega sobie prawo do tolerancji ujemnej i dodatniej na poziomie 5 cm we wszystkich wyrobach tapicerowanych.
9. Zastosowane w sofach i narożnikach funkcje spania typu DL oraz PUMA są funkcjami spania okazjonalnymi i nie mogą być używane do spania codziennego.
10. W sofach i narożnikach po rozłożeniu funkcji spania, z uwagi na zastosowanie miękkich pianek w różnej ilości dla danego elementu, możliwa jest widoczna różnica w powierzchni spania, jest to naturalne zjawisko.
11. Należy pamiętać, że mebel z ekspozycji sklepowej lub zdjęcia na stronie internetowej Gwaranta jest tylko poglądowym przykładem jego wykonania, a zatem nowy zamawiany mebel może posiadać różnice i inną optykę wykonania w stosunku do mebla z ekspozycji, z uwagi na znaczący udział ręcznego wykonania wyrobu.
12. Przedstawione na stronie internetowej próbniki tkanin, wybarwień elementów z drewna, metalu, należy traktować jako przykładowe, poglądowe próbki surowca/towaru, a zatem nowy zamawiany mebel może posiadać różnice w stosunku do prezentowanych próbek.