CZY POSIADAJĄ PAŃSTWO W OFERCIE MEBLE WYPOCZYNKOWE WYPOSAŻONE W FUNKCJĘ SPANIA?

W chwili obecnej funkcja spania występuje we wszystkich dostępnych modelach w wybranych wariantach. Dla naszych Klientów przygotowaliśmy wiele modułów sof i narożników o zróżnicowanych wielkościach, które można modyfikować według konkretnych potrzeb.

CZY ISTNIEJE MOŻLIWOŚĆ MODYFIKACJI MEBLI?

Ideą FUFUSOFA jest wykonywanie mebli pod indywidualne zamówienie. Oferujemy Państwu możliwość wyboru dowolnej tkaniny oraz jej kolorystyki. Niezależnie od modelu kanapy mogą Państwo wybrać do niej dowolne obicie o najbardziej odpowiadających Państwu parametrach użytkowych i cechach wizualnych. Poza obiciem nasi Klienci mają również możliwość wyboru koloru nóżek oraz istnieje także możliwość modyfikacji wymiarów danego modelu po wcześniejszym kontakcie z doradcą.

CZY MOŻNA OBEJRZEĆ SOFY GDZIEŚ NA ŻYWO?

Prowadzimy sklep internetowy, jednak nasze sofy można zobaczyć w Forum Designu w Warszawie (model SENS) oraz w podwarszawskim Nadarzynie w salonie firmy Stoland (model SPOT).

NA CZYM POLEGA RÓŻNICA MIĘDZY 30 a 100 TYS. CYKLI MARTINDALE’A?

W zależności od rodzaju materiału tapicerskiego (np. plecionka, szenil, flok itp.) przyjmuje się inną skalę ilości cykli (suwów). W przypadku plecionek kategoria A to powyżej 35 tys. cykli, a w przypadku floków 45 tys. cykli (suwów).
Ponadto, minimum wymagane do normalnego użytkowania tkaniny w codziennym życiu to 25 tys. cykli, co oznacza, że wszelkie wyniki, powyżej tej granicy, zapewniają wysoką wytrzymałość na tarcie.

CZY TKANINY NIEWCHŁANIAJĄCE PŁYNÓW TO TO SAMO CO TKANINY ŁATWOCZYSZCZĄCE?

Tkaniny nie wchłaniające płynów nie są tkaninami łatwoczyszczącymi. Tkaniny, które nie wchłaniają płynów, oznaczone znakiem Water Repellent, pokryte są specjalnym teflonem, który w przypadku rozlanej cieczy, gromadzi jej krople na powierzchni tkaniny (np. Milton, Aruba, Aspen). Natomiast tkaniny łatwoczyszczące Magic Home posiadają zaawansowany system ochrony, dzięki któremu wszelkie plamy łatwo poddają się procesowi czyszczenia (np. Astoria, Porto, Orion, Cameleon, Mont Blanc, Penta).

CO TO ZNACZY PILLING 4/5?

Pilling, inaczej mechacenie, jest to tworzenie się na powierzchni tkaniny włóknistych kulek– znanych jako supełki. Stopień podatności na pilling określa się wg normy PN-EN ISO 12945-2 w skali 1-5, gdzie 5 oznacza maksymalną odporność na pilling tj. brak występowania zmian, a skala 4 oznacza powierzchnię lekko zmechaconą i częściowo uformowany pilling.
W przypadku interpretacji wyniku pillingu warto zapoznać się z rodzajami pillingu (wyróżnia się pilling obcy i wynikający z właściwości tkaniny), ponieważ występujący najczęściej pilling obcy nie jest defektem tkaniny, a niewłaściwym postępowaniem użytkowników.
Z rodzajami pillingu można zapoznać się w I części – teoretycznej „Niezbędnika Super Sprzedawcy”, który znajduje się w zakładce Strefa Salonów Meblowych na stronie www.fargotex.pl

JAKIE CZYNNIKI WZIĄĆ POD UWAGĘ DOBIERAJĄC TKANINĘ NA OBICIE?

Wybór odpowiedniej tkaniny obiciowej jest jednym z najważniejszych czynników podczas zakupu mebla tapicerowanego. Ma ona bowiem istotny wpływ zarówno na użyteczność mebla, jak i jego estetykę. Przy wyborze tkaniny warto wziąć pod uwagę: kolor, strukturę, odporność na ścieranie i pilling, a także (w przypadku rodzin z dziećmi) użyteczność – czy jest to tkanina łatwoczyszcząca bądź niewchłaniająca płynów.
UWAGA: Kryterium doboru tkaniny uzależnione jest od jego użytkownika. Inne cechy wezmą pod uwagę osoby użytkujące nabywany mebel sporadycznie, a inne rodzice, obawiający się zabrudzeń powstałych na skutek szalonych zabaw swoich dzieci. Dlatego stojąc przed wyborem rodzaju materiału obiciowego warto zwrócić uwagę na właściwości użytkowe danej tkaniny (wyjaśnienie parametrów technicznych znajduje się w „Niezbędniku Super Sprzedawcy” cz. I teoretyczna, zamieszczonym w zakładce Strefa Salonów Meblowych na www.fargotex.pl).

JAK CZĘSTO CZYŚCIĆ KANAPĘ?

Tkaniny obiciowe należy regularnie czyścić i pielęgnować według instrukcji (które są dołączone do pobrania do każdej kolekcji na stronie www.fargotex.pl), uwzględniając rodzaj tkaniny (szenil, plecionka, dzianina, flok, ekoskóra).
Regularne czyszczenie i konserwacja tkanin obiciowych zapobiega powstawaniu zabrudzeń oraz znacznie przedłuża ich żywotność. Wszystkie produkty przeznaczone do czyszczenia
i konserwacji tkanin obiciowych należy najpierw sprawdzić na niewidocznym miejscu.

JAKI JEST CZAS REALIZACJI ZAMÓWIENIA?

Średni czas realizacji zamówienia wynosi ok. 8 tyg. jednak docelowo uzależniony jest od wielkości zamówienia – tego czy mamy do czynienia z pojedynczym wypoczynkiem czy też większym zestawem, a także rodzaju wybranego materiału obiciowego, gdyż niektóre z tkanin wymagają dłuższego okresu oczekiwania na ich sprowadzenie. Oznacza to, że termin realizacji zamówienia jest kwestią indywidualną – zachęcamy do przedstawienia nam swoich oczekiwań, a postaramy się przedstawić Państwu przybliżony czas ich realizacji.

JAKICH MATERIAŁÓW UŻYWAJĄ PAŃSTWO DO PRODUKCJI SWOICH SOF?

Głównym konceptem FUFUSOFA jest tworzenie sof wyłącznie z wysokiej jakości materiałów tapicerskich. Używamy tkanin o różnych parametrach wytrzymałościowych, łatwo czyszczących oraz hydrofobowych. Korzystamy wyłącznie z wysokiej jakości pianek wysokoelastycznych oraz solidnych sprężyn falistych.

CZY MAJA PAŃSTWO TKANINY WYTRZYMAŁE NA KOCIE PAZURY?

Nie istnieją badania, które weryfikowałyby odporność materiałów na zadrapania kotów. Właścicielom czworonogów, przy wyborze mebla tapicerowanego, zaleca się wybór tkanin charakteryzujących się dużą wytrzymałością i odpornością na ścieranie. Miłośnikom zwierząt szczególnie polecamy różnego rodzaju floki, np. Penta (230 000 cykli Martindale’a).

CZY MAJĄ PAŃSTWO W SWOJEJ OFERCIE TKANINY PLAMOODPORNE?

Na rynku nie ma tkanin niebrudzących i plamoodpornych. Nie istnieją tkaniny, które nie ulegają zabrudzeniom. Są natomiast tkaniny, które dzięki specjalnej apreturze łatwo poddają się procesowi czyszczenia, a więc z których bez problemu i szybko można usunąć powstałe plamy i zabrudzenia. Takimi materiałami są wszystkie tkaniny z linii Magic Home Collection. Wystarczą trzy proste kroki czyszczenia, które ograniczają się do zastosowania wody
i ręcznika papierowego, ewentualnie szarego mydła i bawełnianej szmatki, by materiał powrócił do swojej pierwotnej czystości.

W JAKI SPOSÓB WYCZYŚCIĆ TKANINĘ?

Tkaniny należy regularnie czyścić według instrukcji (które są dołączone do pobrania do każdej kolekcji na stronie www.fargotex.pl).
Tkaninę należy odkurzać przy pomocy odkurzacza lub ręcznie przy użyciu miękkiej szmatki. Płyny należy wycierać z powierzchni tkaniny za pomocą dobrze absorbującego materiału bez wywierania nacisku. Pozostały płyn wycierać czystym i suchym materiałem (bawełnianą szmatką, papierowym ręcznikiem, itp.) wywierając lekki nacisk. Suche zabrudzenia (błoto, popiół, pył, kosmetyki, itp.) należy odkurzyć z tkaniny przed wniknięciem substancji do wnętrza tkaniny. W przypadku innych plam należy namoczyć bawełnianą szmatkę i namydlić mydłem. Następnie należy wycierać plamy z lekkim naciskiem tak, aby nie roznieść plamy. Ruchy powinny być delikatne i okrężne. Do czyszczenia produktu należy używać mydła hipoalergicznego (np. szare mydło). Nie zaleca się stosowania płynu do naczyń, mydła w płynie, rozpuszczalników o odczynie zasadowym i na bazie ropy naftowej oraz detergentów stosowanych w gospodarstwie domowym, tj. wybielacze itp.

CZY CZĘSTE CZYSZCZENIE POWODUJE UTRATĘ WŁAŚCIWOŚCI ŁATWEGO CZYSZCZENIA?

Przy odpowiednim użytkowaniu funkcje łatwego czyszczenia są aktywne do 10 cykli prania/czyszczenia – co oznacza, że właściwości łatwego czyszczenia, przy odpowiednim użytkowaniu – mogą być aktywne przez kilka lat, a więc pełen okres użytkowania mebla.

CZY POSIADACIE W SWOJEJ OFERCIE TKANINY BEZPIECZNE DLA ALERGIKÓW?

Wszystkie produkty Grupy Fargotex posiadają certyfikat Oeko-tex Standard 100 lub deklarację REACH. Oznacza to, że nasze tkaniny spełniają wszelkie wymogi humanoekologiczne, a więc nie zawierają niebezpiecznych substancji chemicznych, szkodliwych dla zdrowia i środowiska człowieka, które mogą przyczynić się do wystąpienia reakcji alergicznych.

CZY MOŻNA PRZYKRYWAĆ KANAPY NARZUTAMI LUB KOCAMI?

Chcąc przykryć mebel tapicerowany wszelkimi narzutami, kocami, prześcieradłami itp. należy zwrócić uwagę czy tkanina nie ma żadnego włosia (powierzchnie powinny być gładkie), ponieważ w przypadku niegładkich tkanin może powstać pilling obcy, będący efektem łączenia się włókien tkaniny meblowej z włóknami narzuty. Tym samym mogą powstać ciężkie do usunięcia włókniste „kulki” (ze sposobem usuwania pillingu obcego można zapoznać się w „Niezbędniku Super Sprzedawcy” w I cz. teoretycznej na www.fargotex.pl).

ZASADY UŻYTKOWANlA MEBLI

GWARANCJA

Powierzenie montażu mebli doświadczonym fachowcom pozwala uniknąć wielu przykrych niespodzianek jakie mogą towarzyszyć próbom montażu wykonywanym samodzielnie lub przez niedoświadczonych instalatorów. Prawidłowy montaż zależy w dużej mierze od znajomości technologii wykonania mebli oraz konkretnych rozwiązań technicznych! Dokonywanie samodzielnych przeróbek czy modyfikacji może prowadzić do trwałych uszkodzeń mebli, które nie są w takim przypadku objęte gwarancją.

 ZASADY UŻYTKOWANIA MEBLI TAPICEROWANYCH

  1.  Meble tapicerowane powinny być użytkowane zgodnie z ich przeznaczeniem.
  2. Przy rozpakowaniu nie należy używać ostrych narzędzi, gdyż może to spowodować uszkodzenie obicia mebla.
  3. W wyniku transportu po rozpakowaniu mogą wystąpić nieregularne fałdy i zagniecenia obicia. Cofnięcie efektu następuje w kilka dni po rozpakowaniu. Przyśpieszenie procesu kształtowania można uzyskać poprzez ręczne uformowanie poduch.
  4. Podczas przenoszenia mebla nie należy trzymać za obicie lub jego luźne elementy (poduchy), gdyż może to spowodować nieodwracalne odkształcenia.
  5. Mebli tapicerowanych nie należy stawiać w niewielkiej odległości od czynnych źródeł ciepła takich jak grzejniki, kuchenki, piece,
  6. Meble należy chronić przed szkodliwym wpływem warunków atmosferycznych. Nie należy przekraczać 70% wilgotności powietrza.
  7.  W przypadku elementów funkcyjnych wymagane jest równe ustawienie (wypoziomowanie) mebli.

PLAMY I ICH USUWANIE

Plamy są zabrudzeniami, które poprzez użytkowanie lub wpływ otoczenia, dostały się na pewna mniej lub bardziej ograniczoną powierzchnię materiału tekstylnego.

Rodzaj i skład plam bywa bardzo różny. Występujące plamy rzadko składają się z jednorodnej substancji. Najczęściej chodzi o mieszaninę różnych składowych, które muszą zostać usunięte przez odpowiednie środki odplamiające. Dlatego bardzo często do usunięcia jednej plamy musi często zostać zastosowanych wiele różnych odplamiaczy jeden po drugim. Ważne jest wiec, aby przystępując do usuwania plam z tkaniny ustalić uprzednio rodzaj substancji z jakiej powstała plama oraz z jakiego surowca jest wykonany
materiał. Pozwoli to zastosować takie środki, które usuną plamę , a nie zniszczą tkaniny.

Kilka rad pozwalających łatwo i skutecznie usunąć plamy z tkanin:

  1.  Spróbuj usunąć plamy od razu gdy się pojawią
  2. Użyj chłonącej ściereczki, wycierając plamę kolistymi ruchami w kierunku od zewnątrz do środka. Nie wcieraj.
  3. W wypadku plam tłustych lub mokrych użyj najpierw bibuły, a następnie czystej, wilgotnej i delikatnej gąbki by szybko wchłonąć plamę. Następnie czyścić letnią wodą i neutralnym środkiem do prania ręcznego, wypłukując mydło czystą wodą. Wytrzyj ściereczką i pozostaw do osuszenia w temperaturze pokojowej.
  4.  W wypadku zaschniętych plam usuń tępym narzędziem np. łyżką nadmiar substancji brudzącej, a następnie postępuj zgodnie ze
    wskazówkami zawartymi w punkcie 3.
  5.  Nie rozciągaj i nie szarp tkaniny.
  6. Używając rozpuszczalnika nie nakładaj go bezpośrednio na plamę, użyj czystej ściereczki lub nałóż początkowo na część sofy.
  7. Używając odplamiacza usuń wszelkie pozostałości czystą ściereczką i miękką szczotką, zawsze szczotkując z włosem.
  8. Nigdy nie siadaj na tapicerowanym meblu dopóki pokrycie nie jest zupełnie suche,
  9. Po wysuszeniu wyczyść mebel na najniższej mocy odkurzacza przy użyciu końcówki do czyszczenia mebli.

REKLAMACJA I PROCEDURA REKLAMACYJNA

Warunki gwarancji:
1. Termin gwarancji wynosi 24 miesiące i liczy się od daty sprzedaży mebli Kupującemu.
2. Warunkiem świadczenia usług gwarancyjnych jest przedłożenie przez Kupującego dowodu zakupu.
3. Terytorialny zasięg ochrony gwarancyjnej obejmuje obszar Rzeczypospolitej Polskiej.
4. Gwarant odpowiada wyłącznie za wady w sprzedanych meblach. Gwarant nie odpowiada za
uszkodzenia mienia będące ich następstwem nawet jeśli były używane zgodnie z przeznaczeniem i w
odpowiednich warunkach.
5. Kupujący zgłasza reklamacje w formie pisemnej lub mailowej na adres Gwaranta. a ocenę jej zasadności przeprowadza Gwarant.
6. Czas rozpatrzenia prawidłowo dokonanego i kompletnego zgłoszenia reklamacyjnego wynosi 14 dni roboczych, liczonych od daty rejestracji reklamacji zgłoszonej Gwarantowi.
7. O sposobie zrealizowania reklamacji decyduje Gwarant. Kupujący zostanie niezwłocznie poinformowany o przyjęciu bądź odrzuceniu reklamacji.
8. Jeżeli w procesie rozpatrywania reklamacji konieczne będzie uzyskanie dodatkowych informacji związanych z usterką bądź sposobem eksploatacji Produktu, Kupujący zobowiązany jest dostarczyć wszelkich danych, a także w razie potrzeby okazać lub udostępnić Produkt w celu weryfikacji zasadności roszczeń gwarancyjnych.
9. Bezzasadna odmowa oględzin Produktu w miejscu jego użytkowania lub warunków w jakich jest on użytkowany lub bezzasadna odmowa przedstawienia dodatkowych informacji, związanych z zaistnieniem wady, skutkuje nieuwzględnieniem roszczenia reklamacyjnego.
10. Za usługę gwarancyjną uznaje się wykonanie przez Gwaranta bezpłatnych napraw specjalistycznych mających na celu usunięcie wady mebla. Realizacja reklamacji w drodze nieodpłatnej naprawy nastąpi w terminie wskazanym przez Gwaranta.
11. Zgodnie z art.13 ust.4 ustawy z dn.27.lipca 2002 roku o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej gwarancja udzielona na sprzedane meble nie wyłącza, nie ogranicza ani nie zawiesza
uprawnień kupującego wynikających z niezgodności towaru z umową.
12. Jeśli charakter wady nie wymaga jej usuwania w warunkach fabrycznych, naprawę gwarancyjną
wykonuje się u Kupującego.
13. Kupujący zobowiązany jest do dołożenia należytej staranności we współdziałaniu z Gwarantem jeśli
charakter wady wymaga usunięcie jej w warunkach fabrycznych.
14. Gwarant nie ma obowiązku dostarczenia Kupującemu mebla zamiennego na czas naprawy.
15. Koszty wynikające ze zgłoszenia nieuzasadnionej reklamacji obciążają Kupującego.
16. Odpowiedzialność Gwaranta z tytułu udzielonej gwarancji obejmuje wyłącznie wady powstałe z przyczyn tkwiących w Produkcie (w szczególności: wady materiałowe, konstrukcyjne lub wykonawcze powstałe z winy Gwaranta).
17. Gwarancja biegnie od nowa tylko i wyłącznie po wymianie towaru i o ile nie została ograniczona.
18. Gwarancja obejmuje Produkty Gwaranta, które są używane zgodnie z zasadami prawidłowego użytkowania i eksploatacji.
19. Instrukcja użytkowania i eksploatacji Produktów oraz zasady konserwacji i czyszczenia zostały wyszczególnione na końcu niniejszego dokumentu.
20. Wszelkie wadliwe Produkty, których wymiany dokonano w ramach gwarancji, stają się własnością Gwaranta.
21. Jeżeli Kupujący uniemożliwi dokonanie naprawy wad usuwalnych uważa się, że zrezygnował z uprawnień wynikających z niniejszej karty gwarancyjnej.
22. W przypadku zgubienia dowodu zakupu Produktu Kupujący traci uprawnienia wynikające z gwarancji.

 

Charakterystyka surowców używanych do produkcji mebli tapicerowanych i wyrobów gotowych

Zastosowane w zakupionym meblu materiały wykazują wszystkie typowe cechy nadające każdemu wyrobowi jedyną w swoim rodzaju osobowość.

  1. Miękkie wypełnienia mebli tapicerowanych takie jak pianki poliuretanowe, waty, formatki w trakcie użytkowania oraz z uwagi na upływający czas zmieniają swoje nietrwałe właściwości i parametry, tracąc swoją elastyczność, sprężystość, objętość, co może mieć wpływ na wygląd i obniżenie komfortu siedzisk, oparć i podłokietników.
  2. Materiały obiciowe mogą wykazywać typowe cechy dla tkanin tapicerskich, takie jak: wrażliwość na dotyk i mienienie się tzn. zróżnicowanie połysku i odcienia uzależnione od kąta padania światła nawet w tej samej partii materiału np. w segmentach narożników połączonych pod kątem do siebie, mechacenie czyli mikrofibrylizacja włókien– kulkowanie się (piling), elektryzowanie się tkanin.
  3. Zmarszczenia na obiciu mebli w częściach półokrągłych i przeszyciach łukowych są cechą naturalną. W tkaninach o włóknach typu plecionki wystąpią pofalowania tkaniny w miejscach półokrągłych przeszyć dwuigłowych.
  4. Występujące na meblach zmarszczenia tkaniny są dopuszczalne ze względu na naturalne właściwości mebli miękkich, w których zastosowane materiały takie jak pianki i sprężyny pracują podczas użytkowania. Różnice w wykonaniu tego samego mebla przy użyciu różnych tkanin są dopuszczalne ze względu na różne właściwości tkanin.
  5. „Lustra siedzisk” czyli widoczne ślady ciała, które powstają na skutek wagi, ciepłoty ciała oraz wilgotności otoczenia, w którym eksploatowany jest mebel, należy uznać za cechy charakterystyczne.
  6. Zróżnicowany sposób wykorzystania poszczególnych elementów oddziałuje na twardość i optyczny wygląd zestawu w tym również przesuwanie szwów. Uwarunkowane tym trwałe rozciągnięcia, zmarszczenia, fałdy oraz przesuwanie szwów są typowym zjawiskiem.
  7. W przypadku poduch siedziskowych i oparciowych z luźnym miękkim wypełnieniem powstawanie zmarszczeń, fałd i zmian, zachodzące podczas eksploatacji w wypełnieniu i komforcie siedzenia, leżenia są typowe i należy je uznać za cechy zaprojektowanego wzoru. Naturalnymi efektami użytkowania są zmarszczenia i pofalowania.
  8. Ze względu na zastosowanie miękkich pianek mogą wystąpić różnice rzeczywistych kształtów i wymiarów do wymiarów katalogowych. Gwarant zastrzega sobie prawo do tolerancji ujemnej i dodatniej na poziomie 5 cm we wszystkich wyrobach tapicerowanych.
  9. Zastosowane w sofach i narożnikach funkcje spania typu DL oraz PUMA są funkcjami spania okazjonalnymi i nie mogą być używane do spania codziennego.
  10. W sofach i narożnikach po rozłożeniu funkcji spania, z uwagi na zastosowanie miękkich pianek w różnej ilości dla danego elementu, możliwa jest widoczna różnica w powierzchni spania, jest to naturalne zjawisko.
  11. Należy pamiętać, że mebel z ekspozycji sklepowej lub zdjęcia na stronie internetowej Gwaranta jest tylko poglądowym przykładem jego wykonania, a zatem nowy zamawiany mebel może posiadać różnice i inną optykę wykonania w stosunku do mebla z ekspozycji, z uwagi na znaczący udział ręcznego wykonania wyrobu.
  12. Przedstawione na stronie internetowej próbniki tkanin, wybarwień elementów z drewna, metalu, należy traktować jako przykładowe, poglądowe próbki surowca/towaru, a zatem nowy zamawiany mebel może posiadać różnice w stosunku do prezentowanych próbek.

Przypadki niepodlegające gwarancji:
Produkty zachowują swoje cechy i właściwości pod warunkiem, że są odpowiednio i zgodnie ze swoim przeznaczeniem użytkowane, dlatego reklamacji nie podlegają:
1. Uszkodzenia wynikające z niewłaściwego montażu, użytkowania, konserwacji, czyszczenia, przechowywania mebla oraz wady wynikające z naturalnego zużycia zastosowanych w meblu tkanin, jak np.: zmiany w kolorze elementów mebla wywołane przez długotrwałe oddziaływanie światła.
2. Wszelkie uszkodzenia mechaniczne powstałe w wyniku niewłaściwego użytkowania, takiego jak: siadanie lub stawanie na płytę zagłówka, podłokietnikach, oparciach, pojedynczych listwach sprężynujących, użytkowanie odzieży z elementami ozdobnymi, które w trakcie użytkowania mogą uszkodzić nici szwów i strukturę pokrowca.
3. Zalania mebla wodą i innymi cieczami.
4. Szkody i usterki spowodowane przez zwierzęta.
5. Zabarwienie tkaniny odzieżą lub innymi barwnikami.
6. Zmiany zachodzące naturalnie, wskutek użytkowania mebla.
7. Pofałdowania i zmarszczenia tkanin, wynikające z zaprojektowanych cech mebla.
8. Przebarwienia pianki poliuretanowej, pianki termoelastycznej, które powstają w naturalnym procesie nie zmieniając właściwości użytkowych wyrobów.
9. Wyroby reklamowane ze względu na ich specyficzny zapach użytych surowców, który ulatnia się w miarę użytkowania.
10. Produkty, które były naprawiane przez osoby do tego nieuprawnione lub Kupujący zmienił konstrukcję przedmiotu czy też w jakikolwiek inny sposób przerabiał go wedle własnego uznania.
11. Zabrudzenia, efekty niewłaściwych prób czyszczenia, jak również szkody spowodowane kontaktem pokrowca z substancjami chemicznymi.
12. Uszkodzenia powstałe w wyniku niewłaściwego bądź nieostrożnego przewozu, przenoszenia mebli, montażu oraz użytkowania jak również wynikłe po sprzedaży ze zdarzeń losowych i innych okoliczności niezależnych od Gwaranta.
13. Wady i uszkodzenia, w wyniku których obniżono cenę wyrobu.
14. Cechy typowe surowców, materiałów i wyrobów gotowych, o czym Gwarant uprzedza powyżej w „Charakterystyce surowców używanych do produkcji mebli tapicerowanych i wyrobów gotowych”
15. Zróżnicowane zużycie spowodowane nierównomierną eksploatacją poszczególnych powierzchni.
16. Różnice w stopniu sprężystości, w twardości i wysokości pojedynczych elementów i podzespołów, uwarunkowane rozwiązaniami konstrukcyjnymi jak również wielkością poszczególnych elementów
17. Punkt wyżej odnosi się także do zastosowanej funkcji spania, mogą wystąpić różnice w stopniu sprężystości, w twardości i wysokości pojedynczych elementów i podzespołów, uwarunkowane rozwiązaniami konstrukcyjnymi jak również wielkością poszczególnych elementów, a także z uwagi na różne względem siebie wypełnienie siedzisk oraz dodatkowych materacy – w siedziskach stosuje się standardowo większe wypełnienie niż może posiadać dodatkowy materac lub oparcie, które ten materac stanowi, w związku z tym na powierzchni spania mogą wystąpić nierówności, co jest naturalnym zjawiskiem.
18. Różnice w strukturze i odcieniu elementów drewnianych mebla, różnice w odcieniu i strukturze materiałów pokryciowych między próbnikiem a wykonanym meblem, różnice między wykonaniem zakupionego mebla a wyrobem z ekspozycji sklepowej opisane w podgrupie „Charakterystyka …”, jak również różnice w odcieniu i drobne różnice w wysokościach w elementach domawianych.
19. Różnice struktury, odcienia materiałów obiciowych oraz elementów ozdobnych np. drewno i przeszycia w domawianych meblach do wcześniej zakupionych lub do mebli przedstawionych na ekspozycji.
20. Przed zakupem Kupujący jest zobligowany do sprawdzenia gabarytów mebli oraz możliwości ich wniesienia i ustawienia we wskazanym miejscu (uwzględniając drzwi wejściowe do budynku, mieszkania oraz szerokość klatki schodowej). Gwarant oraz firma transportowa nie ponoszą odpowiedzialności za brak możliwości wniesienia mebli w standardowy sposób. Powody niewynikające z winy Gwaranta nie mogą być przyczyną anulowania transakcji kupna-sprzedaży i zwrotu mebla czy też naprawy.
21. Naturalne odgłosy wynikające z połączeń segmentów lub zastosowanych mechanizmów o konstrukcji metalowej lub drewnianej.
22. Wady, uszkodzenia, gdy Kupujący o nich wiedział lub oceniając rozsądnie powinien był wiedzieć np. mebel z ekspozycji, mebel uszkodzony, mebel przeceniony.
23. Uszkodzenie powstało podczas niewłaściwego oraz nieostrożnego transportu lub przenoszenia Produktu przez Kupującego.
24. Uszkodzenie powstało w wyniku użytkowania Produktu w nieodpowiednich warunkach klimatycznych (niewłaściwy mikroklimat pomieszczenia).

CENY, PŁATNOŚCI, DOSTAWA TOWARU

  1. Ceny Towarów podawane są w złotych polskich i są cenami brutto tzn. zawierają podatek VAT.
  2. Ceny Towarów nie zawierają kosztów dostawy. Koszt dostawy każdej sofy ustalany jest indywidualnie.
  3. Koszty dostawy nie obejmują wnoszenia Towaru do domu Klienta. Zakres obowiązku firmy przewozowej ogranicza się do rozładowania przywiezionej przesyłki, bez wniesienia.
  4. Wysyłki realizowane są od poniedziałku do piątku.
  5. Sprzedawca nie dopuszcza odbioru osobistego Towaru.
  6. Płatności dokonywane są przelewem bankowym na rachunek bankowy Usługodawcy. Po złożeniu zamówieniu klient otrzymuję fakturę proforma. Aby rozpocząć realizację zamówienia klient zobowiązany jest uiścić 60% zaliczki oraz przed wysyłką zamówienia pozostałe 40%. Po uregulowaniu płatności towar jest wysyłany do klienta.
  7. Dostawa zamówionych Towarów odbywa się za pośrednictwem dedykowanej firmy przewozowej.

ODBIÓR PRZESYŁKI

Przy odbiorze przesyłki z zamówionym Towarem, sugerujemy, aby Zamawiający sprawdził przesyłkę i wskazujemy, że w przypadku stwierdzenia:

1) uszkodzenia mechanicznego zawartości przesyłki,
2) niekompletności przesyłki,
3) niezgodności zawartości przesyłki z przedmiotem Zamówienia,

Zamawiający jest uprawniony do odmowy przyjęcia przesyłki. W takim przypadku sugerujemy zapisanie uwag lub notatki ze zdarzenia w obecności dostarczyciela oraz niezwłoczne powiadomienie FufuSofa o zaistniałej sytuacji. W każdym wypadku, w razie uszkodzeń sugerujemy sporządzenie protokołu uszkodzeń w obecności dostarczyciela przesyłki.

Reklamacje dotyczące uszkodzeń mechanicznych Towaru w trakcie transportu będą rozpatrywane tylko i wyłącznie po sporządzeniu protokołu szkodowego podpisanego przez odbiorcę i dostawcę przesyłki.

Sprzedawca przypomina, że zgodnie z art. 548. § 1 Kodeksu cywilnego z chwilą wydania rzeczy sprzedanej przechodzą na kupującego (Klienta) korzyści i ciężary związane z rzeczą (Towarem) oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia rzeczy (Towaru). Za wydanie Towaru uważa się jej powierzenie przewoźnikowi.